پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3400
-
الف
+

سوگواره شعر فاطمی برگزار شد

سوگواره شعر فاطمی با حضور مدیحه سرایان و شاعرانی از سراسر کشور در قم برگزار شد.

سوگواره شعر فاطمی همزمان با ایام فاطمیه شامگاه پنج‌شنبه با حضور مدیحه سرایان و شاعرانی از سراسر کشور در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم سوگواره شعر فاطمی شامگاه پنج‌شنبه در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با حضور مدیحه سرایان و شاعرانی از سراسر کشور برگزار شد.

شعرخوانی محمدعلی مجاهدی، مجید تال، مرتضی حیدری آل، سید محمدرضا یعقوبی آل از مشهد، قدرت چوپانی از هشترود و مدیحه سرایی احمد واعظی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

محمد علی مجاهدی در این مراسم، اظهار داشت: فرهنگ فاطمی بسیار با عظمت است و فاطمه زهرا(س) معیاری هستند برای سنجش اعمال ما.

وی افزود: در شعر فاطمی در قلمرو زبان فارسی که بیش از ۱۱ قرن قدمت و پیشینه مکتوب دارد با آثار بسیار فاخری روبرو هستیم که نشان از ارادت قلبی و دلباختگی سخنوران شیعی نسبت به ساحت مقدس این بانوی بزرگ است.

این شاعر پیشکسوت آیینی، عنوان کرد: در فرهنگ فاطمی سرفصل‌هایی وجود دارد که اگر به لحاظ موضوعی آنها را به پازلی تشبیه کنیم و هر قطعه‌ای را یک سرفصل از این فرهنگ نشان دهیم با عناوین بسیار زیبا و گیرایی چون کرامت،  غیرت،  معرفت و بصیرت فاطمی رو به رو می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه توجه به جزئیات در همه علوم موجب پیشرف می‌شود، گفت: جزئی نگری‌ها انسان را به تعالی می‌رساند لذا در عرصه شعر و فرهنگ نیز باید این اتفاق بروز پیدا کند.

مجاهدی گفت: کسانی که در قلمرو شعر فاطمی فعالیت می‌کنند باید یک گوشه‌ای از زندگی حضرت فاطمه(س) را رصد کنند و زیر مجموعه‌های آن عنوان را با هنر اصیل به تصویر بکشند.

وی در پایان افزود: شعرهای فاطمی و آیینی قم همیشه جزء شعرهای ممتاز بوده است  و در بین شعرای جوان چهره‌های پر آوازه‌ای وجود دارد که مایه افتخار هستند.

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر